Pieniä alkuja

lauantai 4. toukokuuta 2019



Toukokuu alkanut. Tätä kuukautta olen odottanut kovasti. Se on lempikuukauteni, sillä on valoisaa ja lämmintä (paitsi tänään ja viimepäivinä), pihamaa viheriöi, mutta ei ole vielä riistäytynyt käsistä. Kaikki kesän ihanuudet ovat vielä edessäpäin! 

Katkaisimme miehen kanssa latvat ylikorkeiksi kasvaneista kirsikkapuistamme ja toin sisälle maljakkoon pienillä nupuilla olevia oksia. Nyt ne alkavat puhjeta kukkaan :)

Samallalailla elämässä nupullaan olevat asiat alkavat puhjeta kukkaan. Ensin ne ovat pienenpieniä ajatuksia ja outoa kutinaa: tässä on jotakin enemmän. Sellaisia tunteita olen kohdannut tutustuessani johonkin ihmiseen, käydessäni jossakin paikassa tai esimerkiksi vuokramökilläni. Tai ryhtyessäni johonkin projektiin. Syvä rauhan ja hyvänolon tunne valtaa ja varmuus siitä että se mikä on tapahtuakseen tapahtuu ilman suurempia ponnistuksia. Se on Herran työtä ja niin saa olla. Itse olen vain välikappale.

Ihminen on luotu Jumalan yhteyteen ja voi kokea täydellisen rauhan ainoastaan Jumalan yhteydessä. Me olemme Jumalan tekoja, luodut hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut että me niissä vaeltaisimme (mukaellen Ef 2:10). Voin kokea iloa ja täyttymystä kun vaellan sitä tietä, joka on minua varten valmistettu. Ja sinua varten myös. 









































Ensi maanantaina olen menossa radionauhoitukseen. Minua haastatellaan Radio Deissä "Lähdetään liikkeelle"- ohjelmaan, jossa kerron elämästäni. Kuinka olen lähtenyt liikkeelle ja kulkenut ennaltavalmistetuissa askelissa. Nauhoitukset ovat viisi minuuttia pitkiä ja tulevat viitenä päivänä  ulos radiosta. En ole ennen radiossa puhunut, joten pikkasen jännittää tämä(kin) uusi kokemus.

Siunattua ja ihanaa alkavaa viikkoa!

Koitan jossakin vaiheessa alkaa päivittää lisää Israelin matkan kuvia. Viime ajat ovat olleet hektisiä, mutta kohta rauhoittuu....






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti