Maspalomas - viimeinen ilta

maanantai 6. kesäkuuta 2016

Jee - olipa reissu, ihana sellainen!
Olen löytänyt Kanariansaarilta lempikohteeni: Gran Canaria/Maspalomas. Se on rauhallinen ja hyvin kaunis merenrantakohde upeine hiekkarantoineen.  Siellä on etupäässä eläkeläisiä, joten sopii mulle hyvin :) 

Parasta tietysti oli löytää Eleonora tällaisesta kohteesta ja kaiken huipuksi todeta että hän on saanut ihanan ja luotettavan ystävän Roosan matkalleen turvaksi ja seuraksi.

Mikä työpaikka heillä on! Viimeisenä iltana menin Palm Beach hotelliin asiakkaan roolissa ja tytöt saivat palvella minua - heh! Ravintolan johtaja toivotti minut tervetulleeksi ja minun ei tarvinnut maksaa 59 € illallismenuuta, johon kuului 3 ruokalajia ja jälkiruokabuffetti. 

Aluksi kävin allasbaarissa, jossa Roosa on töissä. Hänen työvuoronsa ovat klo 11.00 - 19.00






Roosa toi minulle talon puolesta tervetulojuoman ja oliiveja.


Seuraavaksi siirryin illalliselle ravintolan puolelle, jossa Eleonora aloitti iltatyövuoronsa klo 18 jatkaen klo 23.00 saakka.

Olipa hauskaa istua yhdessä elämäni hienoimmista hotelleista illallisella tyttären tarjoillessa mitä herkullisimpia annoksia:

Menu


Lihacarpaccio, marinoituja tomaatteja, buffalomaitojuustoa ja basilikaa






Seuraava alkupala



Kirkas lihakeitto, jossa tinjamia, päärynää ja gorgonzola ravioli

Merellinen pääruoka, jossa simpukoita ja kalaa


Jälkiruokabuffetin satoa

Capuccino



Runsaan ja pitkän illallisen aikana tuli ihan pimeää



Koska lento Suomeen lähti seuraavana aamuna Las Palmasista klo 5.50, päätin siirtyä kentälle suoraan "ruokapöydästä" ja torkkua kentällä kunnes pääsen koneeseen. Olin jo pakannut valmiiksi ja kaiken huipuksi tyttären työkaveri vei minut lentokentälle kotiinsa mennessään.

Matka oli pitkä takaisin Helsinkiin, sillä suorat lennot Las Palmasiin loppuvat huhtikuussa. Minun piti vaihtaa konetta Malagassa, jossa oli n. 5 tunnin odotus.

Tämä päivä on mennyt toipumisessa ja huomenna sitten töihin reippaana ja yhtä kokemusta rikkaampana.





4 kommenttia:

  1. Kuulosti ja näytti ihanalta reissulta! Kaksi kertaa ollaan maspalomaksessa oltu ja tykätty kovasti.
    Ihanaa viikkoa täällä kylmässä Suomen kesässä!
    -päivi-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä tuskin olisin tullut menneeksi MAspalomakseen ilman tätä linkkiä tyttären kautta, mutta iloitsen että menin :) Ihana paikka! Ja täällä Suomessa nyt hytistään...

      Poista
  2. Ihana matkakertomus runsaine kuvineen. Kiitos ! Aivan kuin olisin itse päässyt nojatuolimatkalle virkistymään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mieluusti tarjoilen tällaisia nojatuolimatkoja :)

      Poista