Maailman paras kirja

tiistai 3. toukokuuta 2016





Oletko koskaan tullut lukeneeksi Raamattuasi? Varmasti sinulla sellainen on. Tuntuu hassulta että suurin osa ei tiedä, mitä tuo kirja pitää sisällään, joka kuitenkin on länsimaalaisen kulttuurin perusta. 

Minun kiinnostukseni Raamattua kohtaan heräsi yli kolmekymmentä vuotta sitten, jonka jälkeen siitä tuli minulle tärkein ja rakkain kirja.

Sieltä olen saanut ammentaa paljon lohdutusta, lupauksia ja ennenkaikkea oppinut ymmärtämään mikä on Jumalan tahto minua kohtaan. Jumala on elävä Jumala ja Raamattu on elävä kirja, joka alkaa elää, jos sitä lukee oikealla sydämen asenteella.

Vappupäivänä sain lahjaksi todellisen aarteen:


The Study Bible for Women 

Se on KAUNEIN näkemäni Raamattu.<3 font="">

 Sisältö on ihan normaali, mutta siinä selitetään ja opiskellaan mm. aikakautta jossa Raamatun tapahtuman tapahtuvat. Erityisesti käydään läpi Raamatun naisia. Raamatttu on nimittäin erittäin tasa-arvoinen teos, jossa naiset ovat yhtä tärkeässä asemassa kuin miehet. Naisista mainittakoon Eeva, Saara, Ruut, Rebekka, Ester, Maria jne.






























 Ajattelepa vaikkapa kohtaa Ps 23:6

Sinun HYVYYTESI ja RAKKAUTESI ympäröi minut KAIKKINA elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni LOPPUUN saakka. 


Mä lähden mun möksälle ensi viikonloppuna ja arvatkaapa mitä otan mukaani..?










4 kommenttia:

  1. Mukava lukea blogiasi, koska kirjoitat näkemyksistäsi ja vakaamuksestasi niin mutkattoman tavallisesti arjen keskellä. Olen kyllästynyt materian tavoittelun täyttämiin blogeihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi! Minäkin olen väsynyt materiaan ja sen tavoitteluun/esittelyyn...Mutta ymmärrän kyllä niitäkin keitä se kiinnostaa. Itselläkin oli aika kun sisustaminen oli SE juttu :) Ja ehkä minäkin inspiroituisin, jos esim aloittaisin kylppärirempan tms.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Eikö olekin? Sain sen hengellseltä äidiltäni Carmenilta :)

      Poista