Marraskuun mietteitä

tiistai 17. marraskuuta 2020

 Tämä "rauha-teema" vaan ei jätä minua rauhaan :)

Jeesus sanoo: " Rauhan minä jätän teille: minun rauhani, sen minä annan teille. En minä anna teille, niikuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko levoton älköönkä pelätkö" Joh 14:27

Aikamoinen lupaus sille joka siihen tarttuu!

Kuinka moni meistä tuntee tänä päivänä levottomuutta? Johtuukohan se siitä mitä maailma antaa? 

Olen todennut, että nykyisessä maailmassa ihmiset vieraantuvat Jumalasta: he eroavat kirkosta, lapsia ei kasteta, kouluissa ei opeteta enää uskontoa, muistavatko lapsemme edes miksi joulua tai pääsiäistä vietetään? Mikä tämän tyhjiön sitten täyttää? Maailma.

Ja mitä maailma antaa? Avaan lehden ja luen sieltä tai avaan TV:n ja katson sieltä. Tai kuuntelen miten ihmiset keskustelevat. Suurin osa lukemastani tai kuulemastani on joko negatiivista tai sitten tyhjää. Ei ihme että levottomuus valtaa...

Kerroin tyttärelleni, että kun luovutin elämäni konkreettisesti Jumalalle 36 vuotta sitten, sain kestävän rauhan. Mistä tiedän että se rauha on Jumalasta ja tosi? Luulen, että jollei näin olisi, rauha olisi poistunut jo ensimmäisten viiden vuoden sisällä. Jeesuksen sanat ovat niin totta tänäkin päivänä,

Mistään hinnasta en halua luopua rauhasta, jonka olen saanut sisimpääni. Se on suuri Jumalan lahja ja tarjolla meistä jokaiselle.

Me teemme valinnat.






On paljon asioita joita emme ymmärrä ja järkemme taistelee vastaan kun uskonkysymyksistä on kyse.  Onneksi on luvattu myös että etsikää niin te löydätte. Ja vilpittömästi kannattaakin etsiä. Sillä jos tämä löytö tuli minulle mahdolliseksi, se on mahdollista jokaiselle.

Matt 7:7




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti