sunnuntai 7. tammikuuta 2018

Vähähiilarinen munakasrulla

Olen alkanut etsiskellä mahdollisimman vähähiilihydraattisia reseptejä, joista munakasrulla eri täytteineen on maukas ja ravitseva iltapala tai jopa illallinen, jos lisukkeena tarjoaa esem. salaattia.

 Vaihdoin vielä vehnäjauhot soijajauhoon:

Vehnäjauho: HH 70 g / 100 g
Soijajauho; HH 18 g / 100 g

eli käytännössä hiilarit tulevat maidosta...

RESEPTI:

8-9 kananmunaa
5 dl maitoa
2 dl soijajauhoa
suolaa maun mukaan

Paistoin 200 asteessa n. 30-35 min, jona aikana valmistin täytteen:

runsaasti silputtua kinkkua
purjosipulia
paprikaa
loraus ruokakermaa (sipuli) tai tuorejuustoa

Kasvikset paistoin öljyssä paistinpannulla ja lisäsin hieman kermaa.

Kun munakas oli paistunut uunissa kauniin ruskeaksi, annoin sen jäähtyä hieman, jonka jälkeen levitin täytteen päälle. Ripottelin vielä juustoraastetta ja käärin rullalle. Päälle lisäsin juustoraastetta.

Paistoin munakasrullaa vielä n 10-15 min uunissa 200 asteessa, kunnes juusto suli ja rulla oli kauniin ruskea.












Olen pahoillani näistä surkeista kuvista, jotka on näpsitty iPadilla ilman minkäänlaista säätöä, mutta tuohon hätään en ennättäyt kameraa hakea, sillä kaikki tapahtui pikavauhtia. Eli alle tunnissa valmistui maistuva iltapala!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti